ארבעה סוגים של ניתוח אף

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים בוחרים לעבור ניתוח אף: הקטנת אף, הגדלת אף, תיקון עיצוב אף קל, תיקון נזקים שנובעים מתאונה או טראומה. ניתן לחלק את כלל סוגי ניתוחי האף לארבעה סוגים נפוצים של ניתוח אף: הקטנת אף, הגדלת אף, ניתוח אף אתני וניתוח אף פוסט-טראומטי. אם אתם עומדים לעבור ניתוח אף אז כדאי להבין איזה סוג ניתוח אתם עומדים לעבור פחות או יותר וזאת כדי להבין את מכלול האפשרויות והשיקולים בבחירת התהליך הרצוי.
ניתוח הקטנת אף – זהו הניתוח הפופלרי ביותר והשכיח ביותר. מרבית המנותחים מעוניינים להקטין את האף שלהם, בין אם את אורך גשר האף, גודל קצה האף או רוחב גשר האף. ניתוח הקטנת אף יטפל לרוב בהסרת בליטות בגשר האף והקטנת רוחב גשר האף. כאשר המטרה היא להקטין אזורים ספציפיים באף. כמו בכל ניתוח קוסמטי, בתחילה תפגשו עם המנתח שבחרתם ותדונו באפשרויות השונות. בהתאם לציפיות שלכם ולתנאי ההתחלה, המנתח יציג לך תוכנית כירורגית למימוש הציפיות שלך. תוכנית זאת לרוב תלווה במדידות ובצילומים של המצב הקיים ולעיתים גם סימולציות של המצב הרצוי.

אף מושלם ללא קמטים

ניתוח להגדלת אף – סיבה שכיחה נוספת לניתוח אף היא הרצון להגדיל את מימדי האף. לדוגמא, מטופל או מטופלת יכולים לבחור בניתוח להרחבת גשר האף או להגדלת קצה האף. לרוב נדרשת הגדלה של האף כתוצאה מחוסר התפתחות מספקת של האף אם מסיבה מולדת או גנטית, תאונה או פציעה וכן סיבות אחרות. כדי להגדיל את האף לרוב נלקח סחוס מאזורים אחרים בו. במידה ואין סחוס זמין אז מבוצעת השתלת סחוס.
ניתוח אף אתני – ניתוח אף אתני הוא מונח המשמש לתיאור ניתוחי אף המיועדים לשינויים קבועים לרוב שעושים קבוצות מסוימות באוכלוסיה כדי לשנות את צורת האף הטבעית שלהן. לדוגמה, חלק מהאוכלוסיות המזרח הרחוק והאפרו-קובני עוברות ניתוחי אף להרחבה או הצרה של גשר האף כתוצאה ממבנה גנטי משותף לכלל האוכלוסייה. האתגר במקרים אלו הוא לרוב אתגר סימטרי ורצוי לחפש מנתחים אשר מתמחים בעבודה עם אותה אוכלוסיה. ניתוח הקטנת או הגדלת אף לרוב מנוצלים גם למתיחת העור באזור הסובב וכך המנותחת או המנותח מרוויחים גם החלקת קמטים באזור המדובר באותו המחיר.
ניתוח אף פוסט-טראומטי – האף הוא אחת מהעצמות הנשברות ביותר בגוף האדם והפגיעה לרוב גורמת לשינוי במראה האף. ניתוח אף שנועד לשקם את נזקי הפגיעה מונים ניתוחים פוסט טראומטים. מדובר בניתוחים מורכבים ביותר המחייבים הכרות מעמיקה עם מבנה האף. לדוגמא דימום שנגרם מהפגיעה עלול ליצור קרישי דם שמונעים את הזרמת החמצן לסחוס ואשר יביאו למיתתו. אובדן סחוס בצורה כזו מכונה גם אף של מתאגרף ומחייבת ניתוח לתיקון המראה.

סגור לתגובות.