בעיות ראיה בשל שימוש יתר במסכים

בשנים האחרונות רבים מאיתנו מבלים לא מעט זמן אל מול המסכים, רובנו עושים זאת החל מגיל ילדות וגם המבוגרים שבנינו מבלים לא מעט זמן אל מול המסכים. כך גם עולה מהסקירה שנעשתה על ידי מרכז המידע והחקר של הכנסת, אשר מדד את השלכות השימוש הרב במכשירי מדיה דיגיטליים. שם מצאו החוקרים כי יותר ממחצית בני הנוער מבלים מעל ל4 שעות שעות ביום אל מול המסכים ומעל ל30 אחוזים מהמבוגרים, עושים שימוש של בין שעתיים עד ארבע שעות ביום. תופעת השימוש במכשירים היא אכן דבר די חדש עבורנו, אך אחת מההשלכות לשימוש זה היא בעיקר בעיות הראיה שהפכו לנפוצות הרבה יותר, גם בקרב מבוגרים וגם אצל צעירים.

תסמונת ראיית המחשב- CVS

תסמונת ראיית המחשב נחשבת לדבר די נפוץ בקרב משתמשים רבים במסך המחשב, כאשר חלק מהתסמינים שלה מופיעים כמו גירוי בעיניים, כאבי ראש, תחושת צריבה בעין, ראייה מטושטשת ולעיתים גם כאבי צוואר. התופעה שמשפיעה לא מעט על הגוף של הסובלים ממנה נחשבת כיום לאחת התופעות הנפוצות, כאשר אחת ההערכות היא שכ60 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים ממנה. השימוש המירבי במסכים משפיע בעיקר על העומס הרב שיש על שרירי העיניים, מה שיכול לגרום לעיתים גם לסיבוכים שונים בעין ולפגיעה בכושר הראיה ולגרום לאחת מהבעיות הבאות: תנועות של עקיבה בעיניים, תיאום בין העיניים ובעיות של מיקוד. במקרה שאתם חשים אחד מן הסימפטומים השונים, יש לפנות לאופטומטריסט.

איך להתגבר על כך ומה עוד עלול לקרות?

השימוש במסכי המחשבים הוא אכן דבר מאוד נפוץ כיום, כאשר אנו רואים כי 99 אחוזים מהאוכלוסיה בישראל מחזיקה "סמארטפון" והגישה לאינטרנט רק הולכת וגדלה. אך מלבד תסמונת ראיית המחשב, שימוש ממושך במחשבים בעיקר בקרב ילדים עד גיל שבע, יכולה לגרום לפזילה ואפילו לקוצר ראיה. כך עולה מלא מעט מחקרים שנעשו לאחרונה אשר מצאו כי ילדים עד גיל שבע מבלים בערך כשנה אל מול המסכים.
אך גם לסובלים מתסמונת ראיית המחשב וגם לילדים אשר עושים שימוש רב במסכים, אפשר לבצע מגוון פעולות שיעזרו להפיג את הלחץ שמופעל על העיניים עם השימוש במסכים. אחת מהם היא כמובן פעולות הפגה ויציאה מחוץ לבית, שמש יכולה להיות מועילה ומרעננת לאחר בהייה במסכים. יחד עם זאת נסו לבצע יותר פעילויות שאינן קשורות לשימוש במחשב, כמו התנדבות, בישול ועוד. המאמר נכתב בעזרת LENS המובילים את תחום העדשות בישראל.

סגור לתגובות.