איטום של גגות קלים

עבודות תחזוקה כוללות בתוכן מגוון רחב של היבטים שונים, החל מתחזוקה נכונה של תשתיות תקשורת וחשמל ועד לשמירה על אזורים החשופים אל נזקי מים ושמש. לכן בכל מה שקשור לאיטום ובעיקר איטום של גגות קלים, חשוב להכיר את המאפיינים השונים עליהם מתבסס איטום ראוי ומיטבי, לצד סוגי החומרים שיהיו יעילים ואפקטיביים עבור סגנון איטום שכזה. ובדומה ללא מעט פעולות תחזוקה ולרבות פעולות של איטום גגות קלים, חשוב להכיר את הסיבות בגינן איטום הגג עלול להיכשל כאשר מדובר לא רק באנשי המקצוע שיבחרו למשימה אלא בחלק מהפעמים הסיבות לכך נעוצות אפילו בתכנון בנייה שגוי.  בדקנו באתר https://pazkar.co.il/ וחזרנו עם תשובות:

נקודות תורפה באיטום גגות קלים

כאשר מדובר באיטום גגות קלים וגם גגות שאינם עשויים מסוגי פח ופאנלים משתנים, חשוב לדעת כי עלולים לצוץ לא מעט סיבות בגינן איטום הגג יהיה מועד לכישלון. הסיבה הראשונה והשכיחה מכולן היא כמובן מקרים של בלאי, שכן לא מעט בתים ומבנים אשר עושים שימוש בגגות קלים יהיו מושפעים מתזוזות כאלו ואחרות בקרקע. מקרים כאלו ידרשו מבעלי המבנה לבצע איטום אחת למספר שנים, בין אם בחיבור של לוחות הגג אל הקירות ובין אם באיטום וחיבור של הגג עצמו. נקודת תרופה נוספת ולא פחות שכיחה, היא כמובן תכנון לא נכון של גגות קלים, שכן למרות משקלם הקל לא פעם קיימים פערים בין צורכי הגג לבין שימוש נכון בחומרים ממנו הוא עשוי ותכנון עתידי נכון של הגג.

סוגי איטום לגגות קלים

איטום ראוי עבור גגות קלים נע דרך מספר של חומרים, חלק יתאימו כחלק מציפוי אקרילי כמו פולינג סופר וחלקם יתאימו לאיטום בעזרת יריעות ביטומניות כמו ביטוגלס ועוד משתנים אחרים. אך חשוב לזכור כי כל חומר ושיטת עבודה דורשים תנאים שונים, כך למשל יריעות ביטומניות שיעשו שימוש בחומר כמו אלסטוייט של פזקר, יהיו רגישות במיוחד לטמפרטורות גבוהות. מאידך שימוש בחומר איטום כמו פולנג משוריין, יאפשר איטום מצוין וגמיש הכולל גם הלבנה לגגות אסכורית או לגגות אסבסט. כך או כך חשוב לזכור כי איטום של גגות קלים צריך להיעשות עם לא מעט מחשבה, החל ממרכיביו של חומר האיטום ועד לאופי האיטום עצמו.

סגור לתגובות.