הלוואי שנהיה בריאים

"נראה לי שכולנו היינו מבקשים בריאות מדג הזהב"

אם דג הזהב היה קופץ אלינו לביקור ונותן לנו משאלה אחת נראה לי שכולנו היינו מבקשים בריאות. הכול נעלם ומתפוגג כשהבריאות שלנו משתבשת, אפילו הדבר הקטן ביותר אנו כבר יוצאים מאיזון וכל מחשבתנו עוברת לכאב, לחוסר נוחות ובמקרים קשים המחלה תופסת את כל עולמנו. אושר, שמחה, כסף ועוד, נעלמים או לא חשובים כשאנו חולים, לבריאות שלנו ולתפקוד המלא של כל מערכות גופנו, גופניים ונפשיים תפקיד מרכזי ובסיסי בחיינו. 

במשך האבולוציה האנושית האדם סבל ממחלות שונות ונראה שאולי אין קשר בין המחלות שהיו נפוצות פעם ובין המחלות כיום אך משחר ההיסטוריה למחלות שלנו יש קשר הדוק להתפתחות האנושית שלנו כחברה ולקשרים ביננו. האדם חלק מהטבע והטבע הוא מערכת אחת גדולה אינטגרלית שבה כולם קשורים לכולם בקשרים בלתי נראים והכל פועל בהדדיות מוחלטת. 

האדם הולך ומתפתח ובעצם מפתח את האגו שלו, פעם האגו היה קטן והיינו יותר נאיביים אך בשנים האחרונות אנו מגיעים לשיא התפתחות האגו וכך זה גם מתבטא במחלות שלנו. המחלות של היום תואמות את הרצון האגואיסטי שלנו שזהו כל מהותנו, למשל הסרטן, תא אחד בגוף מתחיל להתפתח ולהתרבות באופן עצמאי, מוציא את עצמו מכלל הוראות המערכת הכללית של הגוף וכמו מנהל לעצמו את התפקוד. אותו תא מתרבה ומתרבה ומתחיל להרוס את כל סביבתו, הוא חושב רק על עצמו ולא מתחשב באיבר עצמו או בכללות הגוף. כך גם אנחנו הגענו למצב שחושבים רק על עצמנו ולא מתחשבים כלל באחר ובאותה נשימה אנו גודעים את הענף שאנו יושבים עליו. אפילו שאנו כבר מבינים שזה מה שאנו עושים הרצון האגואיסטי חזק יותר ומונע מאיתנו לפעול נכון. 

ברמה הגשמית אפשר לומר שהמחלות של היום נובעות מאורח חיינו העמוס לחצים, אוכל מתועש מלא בהורמונים וחומרים משמרים שמתיישבים בגופנו וממש מרעילים אותו, מכך מתפתחות מחלות רבות וכמובן אנו משקיעים הון על תרופות ופתרונות למחלות שמראש אנו יוצרים לעצמנו, כמובן שכשיש מי שמרוויח מכל עסק התרופות הוא ימשיך לרצות חברה חולה שתצרוך תרופות וכך להמשיך להגדיל את הונו. למעשה אלו הם רק סימפטומים של חברה חולה ומעידים על חוסר חיבור ביננו והתגברות האגו המתפרץ. אנו צריכים להבין שהפתרון לא נמצא בפחות הורמונים בבשר או פחות כימיקלים כאלה או אחרים בירקות, הפתרון נמצא ביחסים ביננו. הרצון האגואיסטי שלנו והמחשבות הרעות אחד על השני הם המחלה האמיתית ואותה אנחנו צריכים למגר. ואהבת לרעך כמוך זו התרופה שאנו צריכים להתחיל לצרוך על בסיס קבוע וכמה שיותר. לבריאות.

סגור לתגובות.