השקעות נדל"ן שיפוץ ומכירה

אחת השיטות שפיתחו משקיעי נדל"ן בארצות הברית ליצירת רווחים יפים היא קניית נכסים במחיר משמעותי נמוך משווי השוק מכונסי נכסים, שיפוץ שלהם ומכירה במחיר השוק (boju88.com). כדי להצליח לעשות כסף בשיטה זו יש צורך בגישה להון מספק לטובת רכישת הנכסים בשלב הראשון. יתרה מכך אם רוצים למנף את השיטה ליצירת מספיק הון אז יש צורך במספיק הון כדי לעבוד על מספר נכסים במקביל. כמובן שניתן לעשות שימוש בהלוואות מיועדות המאפשרות לממן את העסקה עם הון יחסית מוגבל. עוד מיומנויות נדרשות בשיטה זו היא הכרות עם חברות שמסייעות לבצע את המכירה – מה שנקרא חברות פורקלוז'ר או חברות סגירה וכן יכולת מקצועית לשפץ את הבית או לחלופין לעבוד עם צוותים מקצועיים שיודעים לעשות את העבודה באותו האזור.

שיפוץ ומכירה
שיפוץ ומכירה

אך כאמור המפתח הוא גישה מספקת להון וכאן יש יתרון גדול לשיטה זו מכיוון שבנקים נוטים לאשר עסקאות כאלו באישור מהיר יחסית משום שיש להם ערובה די ברורה כנגד ההלוואה והיא הבית עצמו. זה יכול להיראות קצת מוזר לקנות את הנכס מהבנק על ידי כסף מהבנק אבל זה בדיוק הרעיון. מכיוון שמדובר בנכסים הנמצאים לרוב בתהליך של מכרז למרכיב הזמן ישנה משמעות גדולה. כלומר ליכולת לקבל הלוואה באישור די מהיר מרגע סגירת המכרז והתשלום הראשון ועד לסגירה עצמה ותשלום מלוא הסכום. יש לא מעט לווים שחושבים כי הבנק יהסס מלממן הלוואה על נכס שמצריך שיפוץ ונמצא במצב גרוע אך בפועל הבנקים הרבה יותר גמישים ממה שניתן לחשוב והם מלווים כספים גם לנכסים שנמצאים במצב שלעיתים נראה כלא ראוי למגורים.

ישנם בנקים שבנוסף לריבית יקחו סכום נוסף על סיכון כנגד עלות השיפוצים ויכללו את השיפוצים כחלק מההלוואה כל עוד כספי ההלוואה אכן יושקעו בשיפוץ. אם מדוברים בבנקים מקומיים או כאלו שמתמחים בעסקאות מסוג זה לעיתים הם יהיו גמישים יותר אם הם יכירו את בעלי המקצוע והחברות שאיתן תבחר לעבוד. הריבית הנמוכה מאוד מאפשרת היום גמישות די גדולה וחשוב לשמוע על ההצעות השונות שלעיתים הם די מחוץ לקופסה.

סגור לתגובות.