עבודה מהבית בעקבות הקורונה

מגפת הקורונה גורמת להרבה שינויים, במאמר זה ננסה לעמוד על השינויים המבניים וההתנהגותיים של העובד כתוצאה מהמגפה. כיום הרבה מאוד עובדים מהבית, המבנה הפיזי של מקום העבודה השתנה, אנחנו לא צריכים לנסוע ברכב (לפעמים מוקדם) כדי להגיע למקום העבודה אלא העבודה ממש קרובה, ההשלכות לכך הם גדולות. מבחינה כספית השינוי יכול לחסוך הרבה זמן וכסף הן לעובד והן למעביד.

המבנה הפיזי כבר לא חייב להיות פיזי אלא וירטואלי, חברות לא חייבות לשכור מבנה יקר, כל עובד נמצא במבנה אישי משלו, מקום העבודה והעובד יכולים לחסוך הרבה זמן, כסף וכתוצאה מכך גורמים לשינוי חיובי בסביבה (פחות עומס בכבישים, פחות דלק נשרף, יותר אוויר נקי).

שינוי נוסף הוא סדר היום, בעולם הישן היית לכאורה מנותק מהעולם החיצון, ומרוכז רק בעבודה. בעולם החדש הכל פועל במקביל ובו זמנית (כך זה גם היה מקודם פשוט לא ראינו זאת) הילדים, הלימודים של הילדים, העבודה של בן/בת הזוג והעבודה שלך. אתה כבר לא יכול להיות מנותק לגמרי, נדרשת גמישות והבנה מצד מערכת העבודה, ומצד העובד, השעות הן שונות. העומס יכול להיות גדול יותר, אדם שהיה רגיל לצאת מהבית ולהיות בעבודה נטו, כיום צריך לתפקד בצורה אחרת, יש שמצליחים ויש שלא, ובמצב כזה צריך למצוא את שיווי המשקל החדש, מצב לא פשוט היכול להביא להמון לחצים פנימיים וחיצוניים.

שינוי נוסף הוא יעילות. יש מקומות, בעיקר מקומות מתקדמים כמו היי טק למשל , שגילו שדווקא העבודה מהבית מאוד יעילה, העובדים מצליחים לתקשר ביניהם ולבצע את המשימות בצורה מאוד טובה. מצד שני, ישנם עובדים שלא מצליחים לתפקד גם בעבודה וגם בבית ומרגישים עומס כך שיעילותם נפגעת, הם מרגישים שהם לא יכולים לתת את ה 100% במקום העבודה, וגם לא יכולים לתת 100% בבית, אותם עובדים מרגישים לחצים בגלל סכנת פיטורים.

חלק מההשלכות והשינויים כתוצאה מנגיף הקורונה כבר התגלו לנו, חלקם טובים וחלקם פחות, עדיין יש לא מעט שינויים שעדיין לא התגלו לנו.

סגור לתגובות.