האם מסוכן עכשיו לקחת משכנתא?

אחת העסקאות החשובות שנעשה בחיים היא ללא ספק רכישה של דירה, בשל כך מרבית הישראלים זקוקים לעזרה על מנת להשלים את העסקה הזו אשר מתאפיינת לרוב בנטילת משכנתא מכל אחד מהבנקים המורשים. עם את בשנה וחצי האחרונים הריבית בישראל ובעולם טיפסה, ומריבית באחוזים אפסיים הגענו כבר ל4.5% ואילו ריבית הפריים עומדת  על כ6%. בשל כך גדל גם ההחזר של תשלומי המשכנתא החודשיים עבור לא מעט מהלווים, נתון אשר הצליח להבהיל גם לא מעט כאלו המבקשים לרכוש דירה חדשה וליטול משכנתא גם כן. בשל כך עולה השאל הם בימים אלו מסוכם לקחת משכנתא או שמא ניתן למצוא פתרונות בין עליות הריבית? בדקנו באתר https://gilboasoap.co.il

רכיבים ומדדים

נטילה של משכנתא בזמנים שכאלו אכן יכולה להביא רבים לכדי התלבטות רבה, שכן עבור אלו שכבר נטלו משכנתא לא ממש נהנים מהחזרי המשכנתא שגדלים בשנה וחצי האחרונות. עם זאת יועצי המשכנתאות מייעצים שבתקופות כאלו, בהן ההתלבטות לנטילת המשכנתא גדולה לצד הריבית חשוב לקבוע עד כמה שניתן את מסלולי המשכנתא. כך למשל בחירה של מסלולי ריבית קבועים, יעזרו לקבע את החזר החודשי עד כמה שהדבר מתאפשר. יחד עם זאת ממליצים היועצים להתרחק עד כמה שניתן ממדדים שונים, החל ממדד תשומות הבנייה ומדדים אחרים. זאת בשל היתכנות כי עם עליית הריבית, במרבית המקרים מתקיימת עלייה במדדים השונים כמו המדד לצרכן שחווה לא מעט עליה מאז עלייתה של הריבית.

תחליפי משכנתא

אפשר לומר כי על פניו עליות הריבית גורמים לחשש בקרב רוכשי הדירות העתידיים, אך הדבר הזה לא רק מוביל לשינוי ברכיבים והמדדים עליהם נשענת המשכנתא אלא גם מתפרשת על פני מגוון של תחליפים כלכלים. כיום ניתן ליטול מגוון רחב של הלוואות אשר יוכלו להגיע עד לשווי של שלוש מאות ואף לשש מאות אלף שקלים, חלק מהלוואות הללו יוכלו להיעשות באמצעות משכון נכסים או באמצעות הלוואות חוץ בנקאיות שונות.

הלוואות חוץ בנקאיות יוכלו להעניק גב כלכלי של עד לכ-500 אלף שקלים בממוצע, את חלקן ניתן יהיה לפרוס עד ל-72 תשלומים ובחלק לא קטן מהן ניתן יהיה להנות מתקופת "גרייס" ומדחיית תשלומים. מצד שני ניתן כיום לקבל הלוואות בסדר גדול שבין מאתיים עד למיליון שקלים, בעזרת משכון נכס קיים. כך למשל דירה בשווי של כמיליון ושמונה מאות אלף שקלים, תוכל להעניק חמישים אחוז משוויה בסך של כתשעה מאות אלף שקלים.

סגור לתגובות.