פירות יער או פטל? מה עדיף?

גוף האדם ניזון מלא מעט סוגים שונים של מזון ומים, כאשר כל סוגי המזון מעניקים לגופנו את החומרים מהם הגוף שלנו מייצר אנרגיה. למשל כמו מים העוזרים בהנעה של כלי הדם, בקליטה של סידן, ברזל ועוד מיני וויטמינים שונים וערכים תזונתיים. אך מבין שלל המזונות, כיום פירות היער ופרי הפטל נחשבים לבין פירות ה"סופר פוד" שכן הינם מלאים בערכים תזונתיים מעולים. הפופולריות להם זוכים פירות אלו איננה מתקיימת בחלל ריק, אלא דרך מספר הולך וגדל של מחקרים הנעשים בנושא ובוחנים את יעילותם של מגוון פירות היער והפטל השונים. על כן נשאלת השאלה מה עדיף יותר, פירות יער או פטל?

פירות יער עדיף יותר?

משפחת פירות היער מכניסה אל תוכה גם את סוגי הפטל השונים, אך להבדיל מהם קיימים עוד מגוון של פירות יער שונים, בטעמים משתנים ובעלי צבעים וגדלים שונים. הפרי השכיח מבין פירות המשפחה הזו, הוא לא אחר מאשר האוכמניות אשר נחשבות כיעילות בריפוי של לא מעט סוגי סרטן וכמובן יכולת של ריפוי דלקות שונות ברחבי הגוף. זאת הודות לתרכובת הכימית אשר מצויה בפירות אלו, והיא כוללת לא מעט חומרי נוגדי חמצון באופן טבעי. פרי נוסף המצליח למצוא את מקומו בלא מעט קינוחים ושייקים בשנים האחרונות, הוא כמובן תות השדה הנחשב לא רק לבעל טעם מעולה אלא גם מלא בוויטמין C וכמובן נוגדי חמצון טבעיים.

ומה עם הפטל?

הפטל כמו שציינו גם הוא משתייך אל משפחת פירות היער, הוא מגיע במגוון צבעים החל מצבע שחור הנחשב לנפוץ, לאדום, צהוב, זהוב וסגול. פרי זה גדל בין היתר גם תחת עצים וגם תחת שיחים, שכן טעמם נחשב לדי נפוץ בין אם בשימוש כחומר גלם עבור מגוון מאכלים החל מבסיס למיצים ועד לקישוט. מלבד כל אלו פרי הפטל הנחשב גם לצמח רב שנתי, מלא בנוגדי חמצון, חומצה פולית, ברזל וכמובן לא מעט וויטמין C . אפשר לומר כי בין סוגי הפירות הללו, ניתן לבחור דרך מנעד של תתי זנים וטעמים ולהנות גם מטעמם המתוק וגם החמצמץ.

סגור לתגובות.