מזרנים לפצעי לחץ

ישנם לא מעט סוגי מחלות ופצעים שונים אשר עלולים להגביל את התנועה שלנו במידה ניכרת, חלקים מהם יופיעו בזמן שנבע פעילות ספורטיבית, עקב תאונות ופציעות שונות ובאחוז לא קטן של חולים ואנשי הגיל השלישי וחולים המרותקים למיטה אשר חשופים להופעה של פצעי לחץ. פצעים אלו דורשים זמני החלמה גבוהים מהרגיל, הם עלולים להיווצר באזורים שונים ובעיקרם גורמים לכאבים מרובים ובעיקר לסבל רב מצד המטופלים. על כן בשנים האחרונות גדלה המודעות עבור מזרנים לפצעי לחץ, המסוגלים לא רק להקל על פצעי הלחץ של המטופלים אלא גם לזרז את תקופת ההחלמה מהם.

פרמטרים עיקריים-מזרנים לפצעי לחץ

כמו בבחירה של כל מוצר כזה או אחר ישנם פרמטרים שונים שעלינו לוודא כי המוצר אכן יעמוד בהם, ובאשר למזרנים עבור פצעי לחץ ישנה כמה פרמטרים דיי ברורים וחשובים ליישום. הראשון בזמן הבחירה הוא כמובן סוג הכיסוי של המזרן, שכן ישנם כיום מזרנים עם כיסוי אנטי-בקטריאלי שאמור להעניק תחושה נושמת ואוורירית שתעזור לא רק למנוע פצעי לחץ אלא גם לעזור למטופלים להחלים מהם. לצד זאת גם גובהו של המזרן חשוב בעת הבחירה, שכן מזרן גבוהה יותר יוכל לעזור בספיגה נכונה ובריאה יותר של המטופל.

וכמובן שני פרמטרים אשר חשובים לא פחות מכל אלו שהזכרנו מעל, הראשון הוא שטח המגע של המזרן שכן שטח מגע באיכות גבוהה יפזר את היטב את משקל הגוף ויעזור במניעה של פצעי לחץ וריפוי שלהם. לצד זאת מומלץ לוודא גם את קשיחותו או גמישותו של המזרן, בכדי שיהיה מתואם בצורה מושלמת אל צרכיו של המטופל.

מאפיינים נוספים שיש לקחת בחשבון

ישנם מקרים שונים הדורשים מהמטופל רק "להשלים" מזרן אל המיטה הקיימת, זאת במקרים של סיכויי גבוהה להיווצרות של פצעי לחץ. במקרים כאלו יש לבצע התאמה יחד עם המטפל או איש המקצוע, שכן התאמת המזרן חשובה לא רק למניעת הפצעים אלא גם לגישה נכונה של המטפל. בנוסף לכל אלו חשוב גם להבטיח מזרן בעל יכולת ספיגה אפשרית ומתאימה למטופל ובראש ובראשונה לבחור מזרן העומד בתקני הבטיחות הישראלים.

סגור לתגובות.