שמחה מצעדים טובים

נדמה שהעולם המודרני הביא מכל טוב לאנושות. אומרים שפעם, ולא כל כך מזמן, רק מלכים זכו למים זורמים בארמונותיהם, והיום, מי לא? יחד עם זאת, קשה לומר שאנו, בני האדם, הפכנו מאושרים יותר. למרות שיש לנו מכל טוב, הפער בין הרצוי למצוי רק גדל ומתפשט, כמו היקום, ומשאיר אותנו ללא מילוי וללא סיפוק. תמיד חסר לנו משהו. המצב של החיסרון התמידי יוצר מתחים פסיכולוגיים, גופניים, חברתיים, וכך משבש את היחסים ביננו, מעכיר אותם ומעצים עוד יותר את הפער בין המצוי לרצוי.

המדע וגם בני ברוך מלמדים אותנו שהטבע כולו נמשך לאיזון. בגוף קיימות מערכות אינספור השומרות על הטמפרטורה, רמות הסוכר, החמצן, על לחץ הדם. גם מערכות אקולוגיות, אף המורכבות שבהן, מאזנות את עצמן, את תפוצת אוכלוסיות המינים, את היחס בין הטורפים לנטרפים, את מזג האוויר. לא חסרות דוגמאות לחוק האיזון שבטבע. גם אנחנו חלק מהטבע, כמובן. משמעות הדבר היא שאם אני מרגיש לחצים בחיי מכל מיני גורמים, מתחלף לי מצב הרוח, האנשים סביבי לוחצים, כואב לי, קר לי, חם לי, לא חשוב מה, אני מרגיש שאינני מאוזן. כמו במערכות ביולוגיות או אקולוגיות מטרת כל ההשפעות האלה עליי היא בסך הכול להביא אותי לאיזון.

מצב של איזון הוא המצב הכי נוח, הכי רגוע, כל הדברים מסתדרים על הצד הטוב ביותר, אני מצליח בכל מעשיי,  ביכולתי לממש מחשבות ושאיפות חיוביות ולנהל בשלווה מחשבות ורגשות שליליים. כשמישהו מבקש ממני משהו אני מקבל זאת בשמחה ומוכן להיענות בחיוב. אני נמצא באיזון עם כולם, ללא התנגשויות או מאבקי כוח, ללא צורך להתגבר על משהו או הכרח לפעול כנגד רצוני. אני שמח. אני מאושר. לשם כך עליי להיות באיזון עם הסביבה שלי, עם הדומם, הצומח, החי ובני האדם, עם כלל מערכת הטבע. אם אגיע לאיזון עם הכוחות שפועלים עליי, אם אוכל לאזן אותם בתוכי פנימה, אני ארגיש את המצב הרצוי ואהיה בשמחה. המפתח הוא אפוא, באיזון הפנימי.

אז איך אפשר לשמור על איזון כאשר הגוף, הרגש או השכל מספרים לי שאני חסר דבר מה? ניתן להתקרב לכך קודם כל על ידי יחוס כל ההפרעות לטבע עצמו וזאת מתוך ביטחון ואמונה שיצר בנו את ההפרעה על מנת שנחזור ונגלה את כוחו המאזן, מתוך ביטחון ואמונה ברצונו של הטבע להיטיב עמנו. באמצעות התרגיל הפסיכולוגי – רוחני הזה נוכל להתקרב, ולו במקצת לאיזון ולשמחה. גם בכוונה הפנימית ל"מעשים טובים" קיים פוטנציאל לשמחה. נתינה, יחסים אנושיים חמים ותומכים תורמים לאושר ולשמחה וככל שנגע וניטיב לכונן אותם בקרבתנו כך נפעל לפי חוק האיזון של הטבע ונרגיש רווחה.

סגור לתגובות.