מחבתות מומלצות קיץ 2022

בחירת סירים ומחבתות היא משימה לא פשוטה אך כזו שיכולה לשדרג מאוד את הבישולים במידה ונעשית בצורה נכונה אז בין אם אתם בקטע של בחירת קסטרול או מחבת שטוח – חשוב שתכירו כי גם השפים הגדולים ביותר מקדישים זמן לבחירת המחבתות העשויות מהחומרים הנכונים באמת וכאלו שיכולים לא רק להיות עמידים לאורך זמן ואף להיראות טוב במטבח אלא גם כלאו שיהיו נוחים לבישול והחשוב ביותר – שיספקו את רמת הבישול הגבוהה ביותר.

הרבה פעמים דווקא מעט זה הרבה. כלומר במקום לפוצץ את הארונות ואת המתלים במטבח בסירים ומחבתות מכל הצורות והגדלים, רצוי לרוב להתמקד במספר מחבתות שיסקו לכם 80%-90% מצרכי הבישול שלכם ואת את הגמישות לבשל מה שתרצו באמצעות הביצועים הדרושים כדי לבשל זאת טוב יותר.

לרוב אחרי שאתם סוגרים לכם את פינת הסירים (לרוב אחד או שניים מאלומיניום) הנדרשים לבישול ציר, מרקים, תבשילים, כמה רטבים, הלבנה, הרתחה ואידוי; אתם תגלו כי נדרשת לכם מחבת נירוסטה/אלומיניום עמוקה במידה ולא תרצו סיר שטוח עם מכסה לטיגון, זיגוג של רטבים, טיגון פריטים קטנים כמו ירקות, הכנת מוקפצים ופריקסה, בישול ממולאים וריזוטו אורז וכולי.

אלו אולי הסיר והמחבת הקריטיים ביותר. יש כאלו שבוחרים ללכת על סיר גדול נוסף של 8 ליטר (או יותר), עם מכסה. לבישול מרק או רוטב עגבניות, להרתחת פסטה ולאידוי ירקות. אבל לאחר מכן כבר חשוב להתמקד בעיקר במגוון מחבתות מומלצות:

  • מחבת 3 ליטר, עם מכסה. ציפוי אל חלד עם אלומיניום ישמש כמחבת מגיבה, עמידה ומושכת. נהדרת לטיגון וכמובן להקפצה. היתרון הגדול במחבת כזו גם שהיא בקלות עוברת מהכיריים לתנור וחזרה.
  • ב.      יש שיגידו כי מבחר מחבתות ללא מחבת של E. Le Creuset זה לא מבחר רציני ולכן נמליץ גם על קדרת ברזל יצוק אובלית אמייל, עם מכסה. מחבת מצוינת לצלי ולתנור וגם כן מאפשרת מעבר מכיריים לתנור ולרתיחה ארוכה ואיטית. החלק הפנימי הבהיר שלה מקל על ניקוי של רטבים ושאריות מעצבנות אחרות.  
  • ג.       מחבת נוספת היא מחבת נון-סטיק מסחרית. מדובר לרוב במחבת נון-סטיק כבדת משקל שמסוגלת לעמוד בפני חום גבוה ובלאי, עוברת מכיריים לתנור בקלות, בעל ידית אחיזה נוחה ומאפרת לבשל חביתות עדינות לצד צלעות בתנור.

סגור לתגובות.