מה זה פיתוח עסקי?

במידה ואנו מבקשים לפתוח עסק חדש או שיש לנו עסק שכבר פועל, חשוב להכיר את המושג פיתוח עסקי אשר אמור להעניק לעסק שלנו תפנית שונה לחלוטין. מושג זה מתבסס על פני כמה קטגוריות וגם מתפצל ונוגע בקטגוריות מתממשקות, כך למשל פיתוח עסקי יוכל להיעשות דרך מיקור חוץ של בעל העסק על מנת לחסוך זמן כסף ועובדים. מנגד פיתוח עסקי יוכל להעניק דגש עיקרי לתפעול וניהול נכון יותר של העסק, החל מאיתור שווקים חדשים ועד אל פיתוחים מוצרים כאלו ואחרים. כל שכן פיתוח עסקי יכול להיות הזדמנות מצוינת גם לעסקים שכבר פועלים מספר שנים וגם עבור עסקים חדשים לחלוטין.

מה זה פיתוח עסקי? הצד השיווקי והאסטרטגי

כאשר אנו מתייחסים אל נושא כמו פיתוח עסקי, חשוב לדעת כי מרבית העסקים יעשו שימוש בפיתוח עסקי שיווקי או אסטרטגי. בפיתוח עסקי שיווקי נתבקש להתבסס על כמה נקודות חשובות, הראשונה היא מחקר של לקוחות פוטנציאלים ובעסקים פועלים, מחקר של לקוחות קיימים. כך נוכל להכיר את אופי הלקוח שלנו, החל מדרך המכירה הנוחה ביותר עבורו(רשת חברתית, תזכורות במייל ועוד) ועד ליכולת שלנו להכיר את זמני הקנייה(חגים, ימי הולדת וכו). אך כאשר מדובר בפיתוח עסקי בעל מיקוד אסטרטגי, אנו ככל הנראה נוכל להתבסס על כמה נקודות כמו פיתוח שירותים או מוצרים חדשים או ישנים או להבדיל לאתר שווקים חדשים שיוכלו להיות רלוונטיים עבור המוצרים שלנו.

פיתוח עסקי במיקור חוץ או מתוך הארגון

מנהלים אשר אמונים על ניהול של חברות כאלו ואחרות, במרבית המקרים יתקשו להתבונן בתמונה המלאה בשל העבודה הסיזיפית והמתמשכת. לכן בחירה בפיתוח עסקי במיקור חוץ, תאפשר גם למנהלי המשמרת ועד למנכ"לים להתבונן ביכולת החברה מעיניים חיצוניות. פיתוח שכזה יאפשר התבוננות יעילה יותר בנתונים השונים, החל מהצורך לחסוך בפחת ועד ליכולת לבחור ספקים בצורה חסכונית יותר וכל זאת בעזרת מיקור חיצוני שלא ידרוש זמן עבודה נוסף משאר העובדים. מנגד כאשר נבקש לבצע פיתוח עסקי מתוך החברה נזדקק לשם כך הקצאת עובדים לפעולה כזו, האטה בקצב העבודה במרבית המקרים ושימושים נוספים במשאבי החברה על מנת לייעל ולשפר את הפעילות שלה.

סגור לתגובות.